REFERENTIEPROJECTEN

Gemeente Doesburg

De Gemeente vroeg ons in de rol van Adviseur Inkoop & Aanbesteding de gehele inkoop onder de loep te nemen. Wat resulteerde in een nieuw inkoopbeleid wat voldoet aan de juiste wet- en regelgeving, een hernieuwd inkoopproces met koppeling aan het bestaande zaaksysteem, screening van de lopende overeenkomsten en alle onrechtmatig aanbesteedde overeenkomsten opnieuw in de markt te zetten. Uiteraard namen we ook de lopende en toekomstige aanbestedingen over.

Gemeente Krimpenerwaard

Adviserende en uitvoerende rol op het gebied van inkoop & aanbesteding. RM was verantwoordelijk voor het (her)schrijven van het inkoop en aanbestedingsbeleid, opstellen van onderhevige inkoopprocessen en standaardisering van aanbestedingsdocumenten. De rode draad van deze opdracht was de borging en implementatie van de privacywetgeving, het duurzaamheidsbeleid en Social Return of Investment (SROI) binnen het inkoopproces van de gemeente. Tevens verzorgde RM zowel het opstellen van de vereiste documenten als de begeleiding van (meervoudig onderhandse) aanbestedingen van alle denkbare WMO Aanbestedingen, aanbesteding digitaal meldpunt, aanbesteding voor accountantsdiensten en arbodienst uit. Ook het adviseren in subsidietrajecten en herhuisvestingstrajecten behoorde tot de werkzaamheden . De kroon op onze werkzaamheden is de vanuit afdeling inkoop en aanbesteding begeleiden van het bouwproject "nieuw Gemeentehuis". 

TU Delft

In opdracht van Campus Real Estate (CRE) het ondersteunen bij diverse Meervoudig Onderhandse Aanbesteding op zowel technisch als bouwkundig vlak. Een wereld op zich

ProRail N.V.

Uitvoerende rol; clustering van facilitaire pijlers. Pijler "inrichting" (werkplekken, meubelmanagementsysteem, opslag, bewegwijzering, verhuizingen en schoonmaak). Pijler "eten en drinken" (warme dranken, catering, bedrijfsrestaurant en food-regisseur).  Pijler "overig" (Hard- en software, waarderingsgeschenken etc.) voor alle benoemde pijlers heeft RM de vereiste documenten opgesteld, de EU aanbestedingen begeleid en voor voor implementatie overgedragen aan de organisatie.

Maxeda Retail B.V.

RM was op interim basis verantwoordelijk voor de inkoop van "indirect spend" goederen en services op de gebieden technical equipement, marketing, transport & logistiek en facilitair. Dit voor de labels; Magazijn de Bijenkorf, Hunkemöller, CoolCat, HEMA, V&D, MsMode, BeterBed, Praxis en tal van andere (oud) Maxeda labels. Door zowel de implementatie van synergie voordeel (bundeling van volume) als contractmanagement, het finetunen van alle bijhorende processen, procedures, SLA's en KPI's werden de totale contractwaarden gehalveerd. In een later stadium werd er een beroep op RM gedaan om te ondersteunen bij de loskoppeling van alle entiteiten op het gebied van contractmanagement zodat deze entiteiten verkocht konden worden.

Campina / Friesland foods

Voor de divisies packaging, outsoursing en marketing had RM zowel een uitvoerende als adviserende rol. Implementatie van het duurzaamheidsbeleid voor de afdeling packaging betrof het reduceren van (transport)karton en het organiseren van een aanbesteding aluminimum verpakkingen. Voor de overige afdelingen waren wij naast adviseur bij inkoopvraagstukken ook leidend in de aanbestedingen; drukwerk, ICT, promotieactiviteiten en sloten wij overeenkomsten met leveranciers van ingrediënten. 

Royal Flora Holland U.A.

Een compleet andere wereld en locaties die fungeren als zelfstandig dorp is de typering van deze opdracht. Vanuit een regiemodel verantwoordelijk dragen voor zowel soft- als hardservices contracten binnen de organisatie was de tijdelijk invulling van onze opdracht. Hiermee was RM verantwoordelijk voor de afsluiten, implementeren en het contractmanagement van uitbesteedde contracten; post en repro, printing, afvalmanagement, wagenpark, gebouwonderhoud, technische installaties en overige facilitaire contracten. 

ACN Europe

Deze opdracht was tweeledig. Enerzijds werden diverse Europese locaties samengevoegd waardoor onder begeleiding van RM locaties in Europa moesten worden (ver)(ge)bouwd en anderzijds moest er een compleet nieuwe inkoopstrategie en centraal werkende inkoopafdeling worden opgetuigd voor alle locaties in Europa. Werken met verschillende nationaliteiten en gewoonten. RM was daarmee verantwoordelijk voor zowel de opbouw als de integratie van bijhorende functies van de facilitaire en  inkoopafdeling voor de diverse locaties in Europa. De rode draad? Bouwen aan locaties en aan ontwikkeling door implementatie van nieuwe facilitaire- en inkoopprocessen ter verbetering van de werkprocessen en kostenreductie.

DP World / Rotterdam World Gateway

Wie zegt er nu "nee" als er om je inkoopexpertise wordt gevraagd bij de aanleg en bouw van de (op dat moment) grootste containerterminal ter wereld op de nieuwe 2de Maasvlakte? RM in ieder geval niet! Uitkijkend op joekels van kranen en zelfrijdende vrachtwagen was onze taak in samenspraak met alle (groot)aandeelhouders het opzetten en implementeren van een nieuwe inkoopafdeling bij de meest hightech container terminal te Rotterdam . Beleid en alle hieraan gelieerde processen en procedures schrijven en implementeren en ondertussen ook nog verantwoordelijk voor het afsluiten van (internationale)contracten, opzetten contractmanagementsysteem, opstellen SLA's en KPI's.